Oefening baart kunst

Home / Trainingen Talententeams 2019 / Oefening baart kunst

Afgelopen maandag werden er twee oefenwedstrijden gespeeld op het veld in Grou, maar eerst moeten we het nog even hebben over de training van vorige week. Het verslag hiervan hadden jullie namelijk nog van ons tegoed.

De gezamenlijke start van de training

Op 13 mei trainden de spelers van de Korfbalschool nog een laatste keer voordat de oefenwedstrijden plaats zouden vinden. We hadden deze week een aantal speciale gasten, namelijk Peter Tolsma en Arnold Bouwmeester, trainers van de selectie van KV Mid-Fryslan.

Net als een week daarvoor begon de training met een gezamenlijke warming-up in drietallen. Hierna gingen de spelers in telkens twee groepjes van drie spelers langs vier onderdelen. De onderdelen waren deze keer aanvallende acties, voorverdedigen, rebounden en de coördinatie tijdens het schieten. Nadat elk groepje alle onderdelen had afgewerkt werd er nog 4 tegen 4 in de partij gespeeld. Hierna zat het er al weer op!

Na vier trainingen waarin de spelers elkaar hebben leren kennen en een aantal nieuwe dingen

Silka in actie tijdens de oefenwedstrijd tegen OKO/Bies

geleerd hebben was het afgelopen maandag tijd voor de jaarlijkse oefenwedstrijden van de korfbalschool. Het doel van deze wedstrijden was het leren kennen van elkaar speelwijze en het hierop ingespeeld raken.

Vanaf 18.45 uur namen 12 van onze spelers het op tegen OKO/Bies C1 uit Opende. Na meer dan een half uur stonden er pas enkele doelpunten op het scorebord, maar vanaf dat moment vonden de spelers van de korfbalschool elkaar steeds beter. Waardoor er in enkele minuten toch nog aardig wat doelpunten bij kwamen. De wedstrijd eindigde in een 8-4 overwinning voor onze korfbalschool.

De andere twaalf korfbalschoolspelers  hadden een uur langer moeten wachten totdat zij konden beginnen met hun oefenwedstrijd. Zij speelden tegen een speciaal samengesteld team van KV Mid-Fryslan. Ook deze wedstrijd kwam maar moeizaam op gang. Waardoor er na een kleine 40 minuten korfballen slechts een 1-2 tussenstand op het scorebord stond. Maar zoals de ervaring uit de vorige wedstrijd al deed verwachten werden ook hier nog een aantal doelpunten aan toegevoegd in het laatste kwartier van de wedstrijd. De korfbalschool won ook deze wedstrijd, eindstand 6-3.

Oefenen tegen KV Mid-Fryslan

Kortom een tweetal leerzame wedstrijden waarin twee overwinningen werden gepakt maar bovenal ons leerdoel gehaald is. Zo was namelijk een stijgende lijn te zien in het spel van beide teams gedurende de wedstrijd en dat is iets waar op doorgebouwd kan gaan worden de komende weken!