E(en) keer extra

Home / E(en) keer extra
OKO/BIES A1 helpt bij E(en) keer extra

E-pupillen geven wij de kans om 1x per week extra te trainen naast de trainingen van je eigen club, vandaar ook de naam ‘E(en) keer extra’. Dit doen wij in een trainingsgroep bestaande uit 20 talentvolle spelers afkomstig van verschillende clubs uit Friesland.

Bij hun eigen club trainen E-pupillen maar 1x per week  en wij vinden dat spelers met talent in ieder geval de kans moet krijgen om 2x per week te kunnen trainen. Het is op deze jonge leeftijd belangrijk dat spelers al gewend raken aan moeilijkere trainingsstof en hier is met één training per week en grote niveauverschillen binnen teams simpelweg geen tijd voor. Zo laten wij de kinderen kennismaken met het schieten op één been, spelsystemen zoals 4-0, 3-1 en 2-2 en nog veel technische en tachtische oefeningen die je meestal pas vanaf de D-jeugd voorgeschoteld krijgt.

Door intensieve begeleiding (één trainer per 2-3 spelers) creëren we de ideale leeromgeving. Door de kleinere niveauverschillen leren kinderen meer van elkaar en doet niemand voor elkaar onder. Daarnaast worden er nieuwe korfbalvrienden gemaakt die afkomstig zijn van andere clubs en wordt korfbal nog meer een sociale aangelegenheid.