Clinics

Home / Clinics

Korfbalschool Grou geeft nu ook clinics, we hebben ons sinds het eerste Korfbalschoolseizoen enigszins in de kijker gespeeld met onze talentengroepen. Daarom hebben we dat jaar daar op ook de E(en) keer extra aan ons arrangement toegevoegd. Na dat dit ook een groot succes werd hebben we besloten clinics te gaan geven op de trainingsmethode van onze Korfbalschool.

Zo gebruiken we toepasselijke oefeningen van Het Grote Korfbalboek maar hier om heen gaan we ook echt dieper op de stof in die volgens de gevraagde clubs behandeld moet worden. Zo heb je een mix van veel spellen die met de stof te maken hebben en oefeningen die tactisch moeilijker zijn dan een normale training. Onze filosofie is dat door deze afwisseling de ontwikkeling van de jeugdspelers het snelst gaat.

Dirjan geeft een clinic tijdens Korfbalkamp Fryslân

We hebben al voor verschillende clubs clinics mogen verzorgen, o.a. LDODK, KV Drachten, KV Mid-Fryslan, DTG, KC Harich en Lemmer. Ook hebben we aan internationale jeugdteams clinics gegeven, Tsjechië U19, Hongarije U15, Portugal U15, Engeland U15, Catalonië U15, Duitsland U15 Slowakije U15 en Nederland U15. Ook zijn we voor Korfbalschool Grou en Het Grote Korfbalboek naar Hongarije afgereisd om trainers en coaches te helpen!

Als allerlaatste geven wij ook op scholen trainingen en clinics. Dit is iets minder op het leren gericht maar net zo leuk! Wij willen namelijk ook zo veel mogelijk kinderen op korfbal krijgen! Zo hebben we naast basisscholen en middelbare scholen ook op het speciaal onderwijs les gegeven.

Wil jij met je team ook een clinic van Korfbalschool Grou? Neem dan contact met ons op via de gegevens op de contactpagina. We kijken dan samen naar de mogelijkheden.