Handigheid

Na de oefenwedstrijden van vorige week maandag, was het deze week tijd voor extra leuke training. In groepen van vier werd er in deze training aandacht besteed aan balbehandeling. Het begin van de training stond vooral in het teken van het gooien, vangen en scoren met 1 hand. De spelers moesten onder andere doorloopballen en schoten met 1 hand nemen. Daarnaast werd ook aandacht besteed aan het vrijlopen in twee tegen twee vormen.

Marije kijkt lachend toe tijdens de balbehendigheidsoefeningen.

Aan het eind van de training kwamen alle behandelde onderwerpen samen in verschillende partijvormen van twee tegen twee. Zo moesten de spelers partij spelen met een tennisbal, korfballen met basketbalregels, overspelen tot in de hoepels waaruit ze vrij mochten schieten of alleen hun verkeerde hand gebruiken in de partij. Iedereen was dolenthousiast en ondanks de beperkingen die opgelegd werden tijdens bepaalde partijtjes werd er lustig op los gescoord.

Na een iets kortere training dan normaal bereiden de trainers zich deze week voor op de videobespreking. Hierin worden de beelden van de onderlinge wedstrijdjes geanalyseerd en in de training van volgende week besproken met de vakken. Ook wordt er in deze training aandacht besteedt aan de verbeterpunten naar aanleiding van deze beelden op gebied van verdedigen en aanvalsopzet.