Anco van Gorkum & Amarins Tuinier

Home / Anco van Gorkum & Amarins Tuinier

Anco van Gorkum

Anco is één van de hoofdtrainers bij onze korfbalschool. Samen met de andere hoofdtrainers zorgt
hij voor de coaching van de talententeams tijdens de oefenwedstrijden en North League. Daarnaast helpt hij met het bedenken van leuke en leerzame trainingen.

Anco coacht één van onze talenten tijdens de oefenwedstrijd.

Pas in de D-jeugd is Anco begonnen met korfballen. Hij deed dit bij Stânfries in Reduzum (nu onderdeel van Mid-Fryslân). Toen Anco begon met korfballen lag zijn passie eigenlijk nog bij een andere sport namelijk: voetbal. Na tweemaal te zijn geselecteerd voor de Friese korfbalselectie bleek hij toch steeds meer liefde voor het korfbal te krijgen.

Tegenwoordig korfbalt Anco in de selectie van Mid-Fryslân en kan hij zich een leven zonder korfbal niet meer voorstellen. Naast zelf korfballen en trainen geven bij de korfbalschool is Anco ook trainer en coach van Mid-Fryslân A4. Buiten zijn leven als korfballer is hij druk bezig met zijn studie. Anco zit op dit moment in het vierde jaar van de hbo-studie Mileukunde aan Hogeschool van Hall Larenstein in Leeuwarden.

Amarins Tuinier

Amarins won samen met coach Dirjan het NK voor middelbare scholen.

Amarins maakt al sinds de allereerste training deel uit van Korfbalschool Grou. Zij was in 2016 één van de talenten die samen met Dirjan begonnen met onze korfbalschool. Ook in 2017 was Amarins speler bij onze korfbalschool. Hierna is ze assistent-trainer geworden. Naast het ondersteunen bij de trainingen geeft ze samen met Dirjan een paar keer per jaar clinics uit naam van onze korfbalschool.

Amarins korfbalt bijna elke dag. Zo korfbalt Amarins in de A1 van KV Mid-Fryslân, waar Dirjan haar trainer is. Ook speelt ze bijna elk weekend mee met  de selectie van de club. Omdat Amarins zoveel talent heeft is ze dit jaar ook geselecteerd om uit te komen voor Noord onder 17. Naast zelf korfballen is Amarins trainer en coach van Mid-Fryslân D3 uit Grou