Talententeams

Home / Talententeams
Talenten trainen onder toezient oog van hoofdtrainers Dirjan en Martijn

Voor talentvolle spelers uit de C-jeugd (12 tot 14 jaar) bieden wij onze talententeams aan. Dit zijn teams die bestaan uit spelers van verscheidene clubs uit Friesland en Groningen. Elk talententeam bestaat uit 12 spelers, waarvan 6 dames en 6 heren.

De spelers uit de talententeams worden door ons gekozen op basis van hun kwaliteit en mentaliteit. Het doel is dan ook om door 12 spelers van hetzelfde niveau bij elkaar te zetten zo een hoger topsport klimaat te kweken waarin niemand voor elkaar onder doet. Dit betekent dat er geen aangepaste trainingen gebaseerd op mindere of juist betere spelers nodig zijn maar, één training die iedereen kan voltooien. Ook leren op deze manier van elkaar.

Wij vinden het belangrijk dat spelers rolmodellen en doelen hebben om naar toe te werken. Zo werken wij in tien trainingen en een oefenwedstrijd toe naar het North League toernooi waarin de beste teams uit het Noorden van Nederland samen strijden om een velbegeerde beker. Dit geeft de teams een doel om met z’n allen naar toe te werken.

Korfballen op het wad tijdens de speciale training

Naast alle trainingen op het korfbalveld korfbalt de korfbalschool tijdens de speciale trainingen ook op hele bijzondere locaties. Zo speelden spelers van onze korfbalschool al korfbal op een zandplaat in de Waddenzee, op trampolines in bij Rebound World in Zwolle en in een zwembad bij camping t’Hop in Wijckel.