In het gareel lopen

Home / Trainingen Talententeams 2020 / In het gareel lopen

Deze week werd er opnieuw getraind op de velden in Grou. Voor de korfballers van Korfbalschool Grou stond alweer de vierde training van het seizoen op het programma. Na een korte warming-up werd er een vervolg gegeven aan de training van vorige week. Er werd wederom aandacht besteed aan looplijnen. De spelers oefenden op diverse manieren met voorkomen vanuit de ruimte en het invullen van de afvang-positie. Daarna mochten zij het in onderlinge partijvormen opnemen tegen elkaar.

Dirjan geeft aanwijzingen tijdens de fanatiek uitgevoerde warming-up

Na twee trainingen te hebben geoefend met verschillende looplijnen is het volgende week tijd voor een onderlinge krachtmeting. De twintig spelers zullen door de trainers worden verdeeld over vijf vakken en nemen het in een onderlinge wedstrijd tegen elkaar op. Het bijzondere aan deze wedstrijd is dat deze opgenomen wordt. Dit zodat na een videoanalyse door de trainers in een komende training middels videomateriaal kan worden teruggeblikt op verschillende aandachtspunten.