Jorn Welling & Marije Visser

Home / Jorn Welling & Marije Visser

Jorn Welling

Jorn in actie op het WK onder 19 jaar in Leeuwarden.

Jorn is één van de hoofdtrainers van Korfbalschool Grou. Dit betekent dat hij tijdens de trainingen bezig is met het geven van aanwijzingen en tips om onze spelers beter te laten korfballen. Tijdens de wedstrijden houdt hij zich bezig met het coachen van één van de talententeams.

Hij is op jonge leeftijd begonnen met korfballen bij LDODK. Zelfs na 12 jaar bij de club doet hij dit nog steeds met heel veel plezier. Op dit moment speelt Jorn in het derde van de club uit Gorredijk, maar in zijn junioren-periode speelde hij in altijd de A1. In deze periode heeft hij op hoofdklasse-niveau gespeeld en twee seizoenen lang deel uit mogen maar van Noord U19, waarmee hij onder andere actief is geweest op het wereldkampioenschap voor jeugd onder 19 jaar.

Naast zelf korfballen is Jorn ook regelmatig actief als scheidsrechter. Sinds 2018 zelfs als officiële KNKV-scheidsrechter, waardoor hij wedstrijden op wedstrijdkorfbal niveau mag begeleiden. Naast korfbal houdt Jorn zich bezig met zijn studie tot docent Economie aan hogeschool NHL-Stenden in Leeuwarden.

Marije Visser

Marije uitkomend voor Noord onder 19.

Ook Marije Visser is hoofdtrainer bij onze korfbalschool. Zij houdt zich vooral bezig met het klaarzetten van materialen en het geven van tips en aanwijzingen van onze spelers.

Marije speelt vanaf jongs af aan bij korfbalclub Mid-Fryslân. Zij begon met korfballen in haar woonplaats Reduzum en kwam via de jeugdteams van de club uiteindelijk in het eerste team terecht. Hierin speelt zij op dit moment nog wekelijks haar korfbalwedstrijden.

Naast zelf spelen is Marije actief als trainer bij haar korfbalclub. Zij coacht en traint de Mid-Fryslân C2. Daarnaast geeft Marije net zoals vele van onze trainers trainingen tijdens Korfbalkamp Fryslân. Hier focust zij zich voornamelijk op de jongste jeugd.