Abe Schippers

Home / Abe Schippers

Abe is de rechterhand van Dirjan. Zijn takenpakket bij de korfbalschool bestaat uit het manager van diverse zaken. Hij helpt bij het klaarzetten van de materialen en voorziet de spelers van handige tips en aanwijzingen. Ook zorgt Abe er voor dat alles tiptop in orde is tijdens de trainingen, oefenwedstrijden en het North League toernooi.

Abe geeft een clinic tijdens Korfbalkamp Fryslan

Buiten de korfbalschool om is Abe ook volop bezig met korfbal. Hij geeft elk seizoen weer trainen aan de jeugdteams van KV Mid-Fryslân. Dit seizoen traint en coacht hij de B2 en de F1 van de club.

Ook is Abe trainer bij Korfbalkamp Fryslân en verzorgt hij samen met een aantal andere vrijwilligers de livestreams bij het eerste team van KV Mid-Fryslân. Zelf korfballen doet hij ook nog. Dus je kunt wel stellen dat zijn leven in het teken staat van korfbal!

Gelukkig doet hij ook nog dingen die niets met korfbal te maken hebben, hij studeert namelijk Water Technologie aan Hogeschool Van Hall-Larenstein in Leeuwarden.