In het diepe gegooid worden

Home / Trainingen Talententeams 2019 / In het diepe gegooid worden

Het is alweer een dikke week geleden dat er voor het laatst getraind is door de korfbalschool. Door de meivakantie is er twee weken geen trainen en genoeg tijd om deze training nog eens te beleven. Hieronder een stukje over deze training.

Schieten vanuit de dieptebal

De tweede training werd net als de eerste training met 24 spelers gestart. Helaas waren er twee zieken maar gelukkig ook twee invallers. Na vorige week de focus op de rebounds en het vrijspelen van je medespelers uit de aangeef te hebben gelegd. Was er deze week aandacht voor het open- en voorverdedigen en het vrijspelen van je medespeler door middel van de cross- en dieptebal.

Na elke oefening op een bepaald aspect was het tijd om dit in een 3 tegen 3 partij in praktijk te brengen. Zo kreeg je bijvoorbeeld na een oefening met voorverdedigen een partij waar je niet alleen punten met een goal kon verdienen maar ook als je voor kwam. De training werd afgesloten met een 4 tegen 4 partijvorm.

De trainers van de korfbalschool hebben na weer een geslaagde training een goed beeld gekregen van alle spelers. Hierdoor kunnen we na de vakantie nog gerichter gaan trainen. Met als doel om van elke individuele speler een betere korfballer te maken. Hiervoor heeft iedereen elkaar nodig. Deze groep heeft laten zien dat dit zeker gaat lukken. De spelers zijn stuk voor stuk enthousiast en erg gemotiveerd om net als bij hun club het beste uit hunzelf te halen, en misschien bij de korfbalschool nog net ietsje meer!