In de vingers krijgen

Home / Trainingen Talententeams 2019 / In de vingers krijgen

Afgelopen maandag werd er voortgeborduurd op de oefenwedstrijden van vorige week. We namen als vast een voorschot op de video-analyse van deze wedstrijden die pas volgende week op het programma staat door al twee aandachtspunten vanuit deze wedstrijden te behandelen. Verdedigend moet er vooral gewerkt worden aan het voorverdedigen. Hier werd na een pittige warming-up dan ook direct mee gestart. In driekwartier werd door oefeningen uit ‘Het Grote Korfbalboek‘ het voorverdedigen flink verbetert.

Het voorverdedigen oefenen
Naast het voorverdedigen bleek dat er ook gewerkt moest worden aan het spelen van systemen. Het viel tijdens de oefenwedstrijden op dat het soms moeilijk is om allemaal volgens bepaalde regels te spelen waardoor het spel soms erg rommelig is. Dit kunnen we de spelers ook moeilijk kwalijk nemen. Iedere speler is namelijk gewend aan systemen die bij hun eigen club gebruikt worden. Gelukkig was er na 30 minuten oefenen op het ‘Korfbalschool-systeem’ al flink wat vooruitgang.
Het was een geslaagde training waarbij een heleboel nieuwe dingen geleert zijn. Zoals eerder vermeld krijgen de korfbalschoolspelers aanstaande maandag een video-analyse voorgeschoteld waarin we nog meer proberen te leren over voorverdedigen en het spelen van systemen.