De North League 2017

Home / Uncategorized / De North League 2017
Emmy en Sido geven elkaar een high five bij de vakwissel

Dat het mooi weer was om te korfballen gister bleek wel. Want om vijf uur nog voor de aftrap van het toernooi stond Piet Paulusma al op het Grouster korfbalveld zijn zegje te doen. Zo konden wij mooi om kwart over los! Vier rondes met steeds drie wedstrijden. Zo waren alle acht teams voor half negen klaar.

In de D poule was het loei spannend, iedereen had in ieder geval een keer gewonnen. LDODK van de Walden, De Walden van onze D’s, onze D’s van Drachten en Drachten won op hun beurt weer van LDODK. Drachten en de Korfbalschool waren de teams die dat twee keer deden en moesten het verschil op de onderlinge strijd uit maken. Die had het selectie team ruim gewonnen en zij mochten daarom ook op het einde van de avond met de beker omhoog staan!

In de C poule was het voor ons selectieteam moeilijker om te winnen. Zij hebben dan ook na wel drie goede wedstrijden geen een keer een punt weten te pakken. AVO, CSL en NIC waren dus de drie die uit moesten gaan maken wie de beker mee naar huis mocht. NIC wist hierin alleen zijn laatste wedstrijd niet te winnen van AVO. Wel wisten ze toch een punt te sprokkelen waardoor zij op de hoogste trede eindigden net boven CSL die wel van AVO wist te winnen en waar ze net als de D’s niet alleen in de beker vereeuwigd worden maar ook op ons KSG North League bord.

Al met al een geweldige eerste North League toernooi. Sponsors, alle teams, trainers, coaches, scheidsrechters en alle andere vrijwilligers die ik niet heb opgenoemd, dank voor deze mooie dag en geslaagd Korfbalschool Grou seizoen! Op naar volgend jaar!

Dirjan,