De eerste krachtmeting

Home / Uncategorized / De eerste krachtmeting

Vandaag was het dan zo ver, voor beide selectieteams stond hun eerste wedstrijd van het seizoen te wachten. De D’s namen het op tegen de nummer 2 van Nederland. Waar de C’s het  een uur later tegen SIOS C1 mochten proberen.

Korfbalschool Grou D – KV Heerenveen D1

Na een goede warming-up was het aan de D’s om het spits af te bijten. Dit was niet al te makkelijk tegen een ijzersterk Heerenveen. Aanvallend onder druk gezet en verdedigend kwetsbaar voor de doorbraak. Kansen kregen we wel, maar konden we niet afronden. Zo anders was dat bij Heerenveen die zijn kansen juist benutte. Dit was ook de oorzaak van de 1-5 ruststand. De tweede helft was verdedigend een stuk beter van ons en wij konden ook aanvallend nog meer inbreng krijgen. Het schroom leek er wat vanaf en we konden bij tijden ook de tegenstander onder druk zetten. Jammer genoeg wisten we dit in de stand nog steeds niet tot uiting te brengen. Ondanks dat is een 3-9 eindstand zeker geen schande tegen dit Heerenveen!

Korfbalschool Grou C – SIOS C1

De kijker kon blijven zitten na het fluitsignaal van de D’s. Onze C’s kregen namelijk ook een pittige ploeg op bezoek. Het team bestaand uit allemaal eerste jaars mocht het opnemen tegen een bovenin de 1e klas spelende tweede jaars ploeg. Dit bleek ook uit het spel wat bij beide ploegen werd gespeeld. In de rebound hadden we niet veel te vertellen, maar als het op korfbal aankwam waren wij toch de bovenliggende partij. Zo hadden wij maar 6 schoten nodig om op de 3-1 voorsprong te komen. Die ene goal tegen was ook mede door uitstekend verdedigend druk geven en voorverdedigen. Wel bleef SIOS aanzetten en goede kansen creëren. Wij wisten de tweede helft minder tot aanvallen te komen en hierdoor kon SIOS de wedstrijd meer en meer naar zich toe trekken. Met nog een minuut te spelen leek het dan ook op een 5-5 gelijk spel af te streven. Toch wist SIOS in die minuut nog aan het langste eind te trekken met een knappe goal.

Twee leerzame oefenwedstrijden richting het North League toernooi. We weten wat we kunnen en waar we verder op moeten trainen. Nog 4 weken de tijd om er te staan!