Beter laat dan nooit

Home / Trainingen Talententeams 2020 / Beter laat dan nooit
Marije voorziet de spelers van aanwijzingen tijdens één van de partijvormen

Ondanks een paar maanden vertraging zijn we afgelopen maandag dan toch eindelijk begonnen aan het vijfde seizoen van Korfbalschool Grou. De komende weken zullen 20 B- en C-aspiranten bij ons trainen om individueel een nog betere korfballer te worden. Dit seizoen ziet het programma er wegens de huidige omstandigheden iets anders uit dan normaal. We werken in acht trainingen, onderlinge wedstrijden en een videobespreking toe naar een oefenwedstrijd in de zaal.

Rond 19.00 uur stroomde het veld in Grou vol met korfballers en ouders. Alle spelers ontvingen hun gloednieuwe shirt en er werd van iedere speler een spelers-foto gemaakt. Hierna werd een groepsfoto gemaakt. Na het fotomoment kregen spelers en ouders van Dirjan en Abe een uitleg over de korfbalschool en het programma van de komende weken. Tot slot werden de korfbalschooltrainers voorgesteld. Dit seizoen bestaat het korfbalschool-team uit 5 vaste trainers, namelijk Dirjan, Abe, Anco, Marije en Jorn. Meer over onze trainers lees je hier!

Dirjan geeft op individueel niveau enkele tips en trucs om nog beter te rebounden

Omstreeks 19.30 uur gingen we het veld op voor de eerste training van het seizoen. Tijdens de warming-up werkten de spelers aan hun balgevoel en werden de spieren opgewarmd. Het vervolg van de training stond volledig in het teken van rebounden. In drietallen werd gewerkt aan diverse soms toch wel erg lastige oefeningen. Ook werden er een aantal partijvormen gespeeld in zowel de 3 tegen 3 als 4 tegen 4. Na vijf kwartier zat de eerste training er alweer op. Na de training was aan de twintig rode hoofdjes te zien dat iedereen heel erg goed zijn best heeft gedaan!

Komende maandag traint de korfbalschool opnieuw. Deze training focussen we ons nogmaals op rebounden!